evol

evol

Friday, July 19, 2013

why I wear long hijab??

Allahu akbar....
kala ini hatiku benar2 terusik dengan jawapan dari Allah bagi segala persoalanku mengenai, 'why i'm wearing long Hijab??' 'why i need to change from juz wearing a short shawl to a long shawl??' 'why i need to cover my chest??'

aku hanya insan biasa yang benarbenar ingin berubah ke syurga Allah....
namun, kadangkala aku gagal....
bukan kadangkala...
tapi selalu, setiap hari, setiap jam, setiap minit, dan setiap saat aku gagal!!!
aku gagal tanpa bantuan dan bimbingan dari Allah...

bukan sekali... tapi banyakbanyak kali....
bukan sehari... tapi berharihari...
pendek kata --> aku niy insan lemah!!

selalunya bendebende niy yang akan selalu bermain dalam mindapintar aku...
* kenapa tibatiba aku nak berubah?? perlu ke aku berubah niy?? aku bukannya jahat sampai perlunya perubahan segala bagai niy....
  --> sebab mungkin daa sampai masanya untuk aku berubah... Allah daa memanggilku untuk menjadi tetamuNya... why not aku berubah untukNya, kn?

* kenapa tetiba aku bertudung labuh menutupi dada dan bahuku?? orang lain yg hanya memakai 'tudung separa' (silangsilangnampakdada), nmpak cantik... tapi aku? kadangkala orang lain yg pakai tudung separa niy lebih baik dari sebilangan yg memakai tudung labuh tpi mulut mereka...(perhhhh) 
  --> sebabnya ALLAH suruh dlm undang2 Allah  menyuruh kita untuk menutup dada bukan hanya menutup RAMBUT!!! 

pesanan untuk menguatkanku dikala aku terusterusan diasak pelbagai soalan oleh mindapintarku...

<3 sememangnya orang yang memakai tudung separa niy nampak cantik... tapi kebanyakkannya mereka nampak cantik dimata lelakilelaki yg hanya memandang tubuhbadan mereka....

<3 sememangnya orang yang memakai tudung separa niy adakalanya lebih baik dari yang memakai tudung labuh tpi kureng ckit bab mulut mereka, tapi mereka niy melanggar undang2 Allah... undangundang HAKIKI....

<3 sesungguhnya Allah telah menyuruh kita wahai muslimat yang dikasihi Allah untuk menutup Aurah kita dengan memakai tudung disamping menutupi dada kita... 

~Aurah~
" And tell the believing women to reduce (some) of their vision and guard their private parts and not to expose their endorement except that which (necessarily) appears thereof and to wrap (a portion of ) their headcovers over their chest" -An-Nur verse 31
(RULE SET BY ALLAH...)


video yang telah membuatku terkesima dengan jawapan Allah.... subhanallah...
selamat menonton....
https://www.facebook.com/photo.php?v=563671563692378

No comments:

Post a Comment