evol

evol

Sunday, July 21, 2013

kecewa denganmu sahabat.....

Aku taknak jadi BAIK daa!!!
Aku taknak PIKIRKAN orang laen daa!!!
Aku BENCI diri aku yg terlalu baik kat orang!!

Ya Allah....
Sungguh aku kecewa denganmu wahai sahabat....
Sungguh telah menitis airmataku keranamu sahabat...
Sungguh aku merasa MENYESAL menjadi temanmu sahabat!!!

Allah....
Aku hanyalah insan yang sangatsangat lemah...
Aku cuma menjadi baik kepada semua orang disekelilingku...
Aku sentiasa ingin berusaha membantu sahabatsahabatku....
Tapi mereka??

Allah....
Bantulah aku untuk terus bertahan...
Bantulah aku untuk sentiasa SABAR tatkala mereka TIDAK PERNAH menghormatiku...
Bantulah aku untuk sentiasa menutup sebelah mata sahaja atas perbuatan mereka...
kerana mereka SAHABAT aku....

Allah....
Sesungguhnya Kau Maha Mengetahui akan segala niatku...
Dalam keadaan aku kurang sihat, aku sanggup untuk tidak makan ubat masa bersahur...
hanya kerana aku khuatir jikalau aku terlelap dan akhirnya tidak menghadirkan diri ke program kt Poli tadi...
Dalam keadaan aku tersangatlah penat, aku sanggup gagahi juga hanya untuk memberi semangat kepada sahabatsahabatku yg turut hadir ke program itu...

Sungguh NIATKU ingin memberi semangat pada mereka kerana ini merupakan PERTAMA kalinya bagi mereka untuk menghadirkan diri ke program yang berlangsung pada hari Ahad...
Aku TOLAK segala penat lelah aku...
Aku TOLAK segala sakit demam aku...
Hanya untuk MEREKA!!!

Allah....
kenapa aku hanya memikirkan MEREKA dan menolak 100% diri aku sendiri!!!
kerana aku SAYANGKAN SAHABATSAHABAT aku!!!

mereka ada yang menyatakan untuk dapat SIJIL diakhir2 semester ini...
mereka ada juga menyatakan hasrat untuk AKTIV diakhir sem ini...

tapi?
mereka menyatakan aku tibatiba TERJAH mereka??
Astagfirullah...
Jauhilah sifatsifat mementingkan diri sendiri dalam diriku...
Jauhikanlah sifatsifat TIDAK MENGHORMATI rakanrakan terhadap diriku....

aku dilema.... aku taktahu na mengadu pada siapa...
hanya padaMu aku terus mengadu....



No comments:

Post a Comment