evol

evol

Monday, July 29, 2013

Assalamualaikum....
taraa.... kufikir hatiku keras untuk sekian lamanya, namun tidak sampai setengah tahun malah beberapa bulan hatiku menjadi lembut kembali....

haa.... mesti fikir laen niyh kann??
hehee....

not really...
humm... sesungguhnya aku ingin mengeraskan hatiku agar tidak diinjakinjak oleh rakanrakan yang hanya mempergunakanku... (perghhhh ayatt....)
jujur aku amatamat terkilan dengan merekamereka yang hanya mendekatiku pabila dalam kesusahan... namun meminggirkanku bagai aku tiada perasaan lagi...

aku pun ada hati dan perasaan weyhh.....
aku banyak tolong 'dye' terutama in study, tpi awalawal sem niy 'dye' sering meminggirkanku....
bukannya aku na mengungkit....
Allah.... lagaknya aku memang mengungkit....

humm... entah laa...
tadi dalam dewan kuliah, tibatiba aku terasa ingin meminta maaf dan ingin mengembalikan persahabatan kami kembali... 
sebab....
1. aku rindu ketika kami 1 kumpulan bersamasama....
2. aku juga rindu melihat senyuman dan gelaktawa kami bersama...
3. aku tak larat nak bergaduh bagai anjing dan kucing...
4. sejujurnya, aku sayang semua rakanrakan aku...

namun, tika malam menjelma...
egoku mula memainkan peranannya...
'kenapa aku na merendahkan ego aku untuk meminta maaf padanya sedangkan bukan aku bersalah 100%?'
'klw aku na berbaik dengannya, belum tentu 'dye' ingin berbaik denganku...'
'kenapa hatiku lembut sangat??'
'jangan percayakannya...kelak 'dye' bakal menyakiti hatiku lagi....'

Allah.... kenapa laa ego niy....

persoalan aku sekarang ini....
~ perlukah aku mengikut kata hatiku siang tadi? untuk meminta maaf dan menjernihkan kembali persahabatan kami?~
~ atau perlukah aku hanya mendiamkan diri sehingga dirinya sendiri datang kepadaku??~

Allah.... aku amat menyayangi orang yang pernah menjadi sahabat aku...
Sesungguhnya Engkau Maha Memahami akan segala isi hatiku...
dirinya telah kuanggap bagai adik aku....

erkkk... macam ta kena jew pic niy ngn kesah bout sahabat niy... hehee
papepn, Laa Tahzan, Jangan Bersedih....

No comments:

Post a Comment