evol

evol

Thursday, August 27, 2015

Vacation DPM'A' 2010, Pulau Perhentian

Pemandangan Pulau Perhentian 2015



Assalamualaikum...
fuhhh... berkurun rasanya takde story kan..
hehee..
sorry.. actually banyak je story nak di story kan.
tapi... tersangatlah malas.
ni pun, curi masa kejap nak story sikit.

First of all, alhamdulillah sangat2.
Sebab akhirnya dapat jua jejakkan kaki ke tempat ni.
Subhanallah, sungguh indah ciptaanNya untuk kita syukuri dan nikmati bersama.

Trip ni selama 3hari 2malam.
Trip ni terbahagi kepada 2: 
1. Menaiki kapalterbang dari KLIA ke Kota Bahru Airport.
2. Menaiki van dari Ipoh ke jeti 
Aku, ofcos naik flight. Almaklum dari Muadzam Shah turun KL hari Khamis, then awal2 pagi pukul 6.20am naik flight ke Kota Bahru Airport. Dalam pukul 9am, kami geng flight & geng van sampai, naik jeti ke Pulau Perhentian Besar.

Sampai shj ke sana, lepas checkin chalet, dalam pukul 12tengahhari, aktiviti kami dimulai dengan IslandHoping. Pusing2 pulau, pergi Kincir Angin sampai masuk asar. then balik chalet dan rest.
hari kedua, pada pukul 9am, aktiviti kami adalah SNORKELING!!! Tak boleh nak digambarkan perasaan tu... sangat2 best... dalam petang pula, mereka berkayak. (aku tak join sebab panas sangat masa tu. acah2 princess sgt tawwww)
hari ketiga, its time to us untuk keluar pulau.. sobsobb.. Sedih taww.. Geng van keluar pulau pada pukul 8am. Manakala kami geng flight keluar pulau pada pukul 11.30am. Geng van terus ke Terengganu. Manakala geng flight pula ke Kota Bahru, Kelantan.

Tak dapat nak digambarkan perasaan ini... 
Paling utama, aku betul2 dapat release stress !!!
Subahanallah... Andai berkesempatan lagi, inginku jejak lagi untuk teroka lagi keindahan ciptaanNya...


Here, i show you some of my picca..

Aku, Nana & Wani
 (Wani tu, kawan kepada Nana yang diundang bersama.. walau mulanya segan, lama2 boleh cope together..)
Last day.. Aku Nana & Yuyu..


Aku & Nana.. dikala panas terik & dikala rakan2 yang lain sedang berkayak, kami hanya selfie sambil menikmati pantai yang sangat cantik..

Subhanallah... cantikkan? Ni pemandangan dari atas kincir angin.
 (oppss tak sampai puncak pun. sebab penat.. hee)

Yang ni pula, Wani, Fauzi, Yuyu, Huzil & Aku.. Actually, aku tak pandai berenang. Mulanya takut2 juga. Tapi.. Ini Asyiqin laa.. Berani mencuba. hehee First time snorkeling !! And ILOVEIT!!!! Subhanallah... bila tengok hidupan laut.. Allahu... Terujanya.. Sempat jugak tengok penyu uollssss.... tapi tak sempat snap laa.. hehee


Aku.. Merenung mengenang bila lagi nak ke sini lagi... 
Kami !!! Reunion DPM'A' ex-poly Ungku Omar 2010
hanya kami yang mampu bersama2... miss all of you, specially Pulau Perhentian...

No comments:

Post a Comment