evol

evol

Friday, April 24, 2015

Remaja ..

Remaja ..
Remaja dan usia muda sering kali tidak terlepas dengan frasa ‘Usia remaja untuk bersuka ria ..’
Banyak cabaran untuk kita para remaja sekalian tika diusia remaja ini ..
Mencuba perkara yang ingin dicuba ..
Menjelajah ke mana sahaja yang mampu dijajah ..
Juga ingin merasa bebas sebebasnya ..

Seperti juga aku ..
Ingin mencuba semua aktiviti yang ada disekeliling ..
Ingin menjelajah , bercuti , melancong ke serata tempat ..
Ingin merasa bebas sebebasnya dgn pergi kemana-mana tanpa ada sebarang halangan ..

Melihat telatah mereka , rakan-rakan lain yang kelihatan hidup mereka langsung tiada masalah ..
Sentiasa gembira ..
Bergelak ketawa bersama teman-teman yang lain ..
Adakala membuat diri ini dicuit rasa cemburu ..

Namun ….
Mungkinkah Dia Yang Maha Tahu ada merencana sesuatu yang sesuai dgn diri ini ?
Masya Allah ..
Aku dibiar keseorangan kini , agar aku sentiasa bermuhasabah atas segala kesilapan di waktu silam ..
Agar aku tidak mengulanginya lagi dan lagi ..
Agar aku tidak lagi terkeluar dari landasan agamaMu ..
Dan agar aku mampu menjadi bidadari di JannahMu kelak ..
Subhanallah …


Ya Allah .. bantulah aku untuk menjadi wanita muslimah bidadari syurga kelak .. Aamiin .. 

No comments:

Post a Comment