evol

evol

Friday, January 2, 2015

P.U.T.U.S A.S.A

Assalamualaikum...
Entry kali ini.... PUTUS ASA....

Kadangkala, aku terasa bagai nak berputus asa je dengan apa yang sedang aku lakukan...
Aku terasa seperti nak berhenti belajar kat UNITEN ni, kemudian terima balik kemasukan ke UUM...
Sedihnya hati hanya Dia yang tahu...

Aku tak tahu apa salahku pada mereka...
Seakan ada sahaja yang disorokkan mereka padaku...
Lain sekali dengan masa mula2 diriku jejak disini...
Ada seorang yang berperangai cepat sangat sentap... Bila dah sentap, berminggu2 tak nak tegur dah... Even balas whatsapp pun dah tak nak...
Ada seorang pula yang tika aku masuk ke bilik, dia keluar... Tika aku di luar bilik, dia masuk bilik... Ataupun tika aku di dalam bilik, dia lepak di bilik depan..bila nak masuk tidur je, dia masuk dan terus tidur... 
Ada seorang lagi, tika aku sesaja keluarkan 'selfpost' dalam wechat, terus dia menghentam balik... Padahal bukan tiap masa, tiap saat aku keluarkan 'selfpost'... Bilamana aku 'hide' dia daripada baca post2 aku, dia keluarkan post menyatakan tak perlu nak buat dia terasa seakan jauh denganku... 

Apa salah aku, Ya Allah....
Aku tak ganggu pun privasi mereka...
Apa yang perlu aku ubah??
Tak terfikirkah mereka perbuatan mereka bakal berbalik kepada diri mereka pula selepas ini??

Aku perlukan kekuatan kembali...
Seseorang ada menyatakan, pedulikan mereka... Aku terlalu memikirkan mereka... 
Tapi aku benar2 inginkan keamanan, kesejahteraan tanpa menyakiti atau tersakiti hati masing2...


Aku perlu kekuatan untuk aku terus kejar kejayaan aku!!!
Tak apa lah... Pedulikan mereka... Yakin pada Dia.. InsyaAllah....
Ya aku perlu kuat!! Kuat dari segala yang mengganggu aku untuk mengecap kejayaan...
Anda juga harus kuat!!! Allah sentiasa ada bersama hamba2Nya...




No comments:

Post a Comment