evol

evol

Thursday, January 1, 2015

First STEP kearahnya....

Assalamualaikum....
And....
Happy New Year 2015 awakawak semua....



Macam2 kenangan pahit, manis, ketawa, sedih, dan sebagainya yang berlaku pada tahun 2014... 
Kini, kemunculan Tahun 2015, sama2 kita nantikan percaturan Allah swt...
Makin meningkat tahun, makin meningkat juga umur... Makin dekat juga kita dengan alam kematian... Semoga kita semua menjadi insanNya yang bertaqwa... Semoga banyak juga amalan2 bagi mengisi kembali kekosongan yang telah ditinggalkan... Aamiin...

Hokeyyyy.... Actually I'olls ada story sikit ni...
Story ni mulanya agak menerujakan diri ini...
But slowly, it turns ........ :'(

Sebenarnya..... sebenarnya... sebenarnya....
Aku dah ceritakan serba sedikit perihal Mr Miki dekat ibu!!!!
ohhhmyyyy.....
Seriously... this is my first time telling bout 'someone' to my own parent....
Selalunya, mereka tahu sendiri...(mayb)
So, semalam tika aku berdua dengan ibuku, aku telah membuka cerita menyatakan aku telah berkawan dengan 'someone' (which is him!!).. 
Dan... untuk menyelamatkan diriku.... aku cepat2 bagitaw ibu, 'dia' nak datang jumpa dalam tengah tahun, tahun ini... 
Ibu tanye, datang untuk apa? And, aku jawab 'dia' datang saje nak kenal2... 
And ibu ada laa soal sikit2 bout him... and aku pun xsempat nak cerita panjang2 sebabnye..... dah sampai rumahhhh daa.... hehee segan laa...
Oppss... Respon ibu, ibu cakap, suruh tanya 'dia', betul2 ke ni??
And guess what?? Rasanya mcm dah Green Light jewwww.... 

Thennnnn.....
Sesampainya aku di Muadzam Shah tadi, dalam pukul 7 lebih, ayah call.. 
Biasa lah, tanya daa sampai bilik ke belum...
Tiba2.... Jengjengjengggg....
Ayah buka mulut and cakap, ayah dah tau pasal 'dia'...
Respon ayah??
No..No..No... Belajar dapatkan straight A, lepas tu sambung Master... Lepas tu baru laa pikir lain2....
huwaaa.....
cam mane niiii????

Aku taktahu laa kenapa...
Ayah ni nak tunjuk kt sapa??
Ke sebab my besfrenn dah selamat terbang ke luar negara untuk sambung Master??
Tengok laa umur dia sekarang...
Aku baru nak menapak dalam dunia Degree, and she... daa menapak jugak dalam dunia Master...
Sangat jauh untuk aku kejar dia.... :'( :'( :'(

Lagipun....
Untuk sambung study lagi....
Aku rasa macam tak larat...
Penat...

Tak apa....
Think POSITIVE!!!!
Ayah and ibu tak jumpa 'dia' lagi...
(tapi.... aku takut... takut ayah tolak mentah2....)
POSITIVE!!!
Ayah and ibu belum dengar sepenuhnya tentang 'dia' lagi....
huwaaaa!!!!
POSITIVE again!!!
Lepas ni, aku kena rajin call ibu tanya ibu, camne ibu cakap kat ayah... 
Kena rajin tanya ibu, and korek rahsia dekat ibu pasal ayah...
Kena rajin juga untuk pujuk ibu untuk yakinkan ibu dulu...
Sebab, ibu boleh bagitau ayah pulakk...
hehee...

Bismillah.... Semoga Allah membantu hambaNya yang ingin membina masjid yang halal lagi diredhaiNya...
Redha ibuayah, redha juga Dia...
Aamiin....
Doa2kan yekk.... 

No comments:

Post a Comment