evol

evol

Sunday, February 16, 2014

UNITEN Campus Muadzam Shah, Pahang...

Assalamualaikum dan selamat pagi bumi Malaysia khususnye Pahang Darul Makmur...
#hikhikk daa jadi rakyat Pahang daa kome oii... daa about 5days here..

~ buat ape ye kt Pahang nun??
hikhikk aku akhirnya memutuskan untuk masuk sambung belajar di UNITEN Campus Muadzam Shah..
perghh seyes jauh bangat sihh!! 7hours dri Ipoh ke sini aw... merentas gunungganang, kelapa sawit, hutanhutan...

Dalam perjalanan na ke sini niy, hati berat sangat na tinggalkan rumah... sebab jauh sangat.. tapi ta sampai hati sebab daa setengah jalan daa pn.. takkan na cancel plak, kesian ayah n ibu sanggup bersusah payah amek cuti, buat segala persediaan untukku.. bukan ape, perasaan rasa na cancel tuh sebab UNITEN kan swasta... gilerr mahal laa yurannye... walaupun aku tahu ibu and ayah akan tetap berusaha untuk masukkan aku kt sini, tapi seyes aku tak sampai hati na menyusahkan mereka... sungguh dari kecil aku banyak susahkan mereka.. mana taknya, mase standard 6 pernah excident hingga doc cakap 50-50 jewp...

So, bila ibu and ayah daa susah2 menyediakan segala persiapan aku untuk kesini niy, aku kuatkan hati aku untuk cuba adapt dengan suasana disini dan try untuk study.. course susaa woo... Bachelor of Finance!! risau tak boleh bawak jew nnty..

Ambilan sem niy adalah Sem Khas, juz like Short Sem.. so, yuran tak berapa mahal, n study tak berapa lame, jugakk subjek tak berapa banyak... bila daa daftar, yuran pengajian rm1,590 + pendaftaran rm1,288 + sewa apartment (2bulan) rm 400.. study hanya dalam 2bulan jew.. actually tak sampai pn 2bulan.. subjek jugak hanya 2 subjek jew... aku ambil subjek Business Communication + Islamic Capital Market.. jadual kelas pn daa dapat taw.. hikhikk yg bestnye, kelas aku hanya hari Isnin, Rabu dan Khamis jewp...

Berbalik kepada perenggan ke4 td... aku akan cuba untuk belajar hard n smart... seandainya aku tak boleh bawakk course Finance niy, and permohonan aku ke IPTA berjaya, aku akan lepaskan UNITEN niy.. manakala seandainya permohonan aku tidak berjaya untuk ke IPTA, aku berazam akan berusaha bersungguh2 dalam UNITEN niy..

Azam aku, untuk first sem niy even this is a short sem, aku akan cuba mendapatkan pointer around 3.90 to 4.00!! Itu impian aku supaya nanty bila akhir2 sem aku dapat mengekalkan diri aku dalam dean list... In shaa Allah.. semoga Allah permudahkan urusanku disini... aamiin...

#about facilities disini, nanty2 laa cek kabo ye... hahaa got to go.. na mandi n kua g bandar sat.. (bandar laa sangatttttt!!!!! hahaa)

2 comments:

  1. Banyak tak perempuan melayu yg ambik accounting tahun lepas ? Please jawab
    And sepanjang orientasi je ke kena pakai tudung putih ?

    ReplyDelete
  2. Rumah dan bilik utk disewa di Bandar Satelit Muadzam Shah. Sila hubungi 0122549799 Cikgu Azmi.

    ReplyDelete