evol

evol

Sunday, January 19, 2014

everything in 1 day....

Assalamualaikum cinta......
lamanya blog ini tidak kukunjungi...

actually baru beberapa hari yang lepas pulang dari kampung atok dan maktok di Btu Pahat Johor...
hehee... cuti seminggu disana...
mulanya bercuti disana kerana ingin membantu atok dalam peyediaan kenduri doa selamat... kemudian extend cuti sebab nak teman ucu ambil pakcu di airport senai Johor... 
best laa balik kampung...
dapat menenangkan hati dan jiwa yang sarat ini...
hikhikk.... 
(kenapa sangat bertutur bahasa niy?? alamakk... hahaa)

oke next story is....
sidia call awal pagi td dalam pukul 1 lebih...
siapa lagi kalau bukan sidia Alifbata!!
mulanya dia call 2 kali... tapi tidak kujawab!!
then aku mengirimkan sms padanya bertanya kenapa...
humm dapat dirumuskan dia hanya rindu sebentar padaku...
ahhh.... pabila bisikan syaitan bermula cepat2 kutepis....
Aku Mendambakan Seorang Pembimbing!!! Bukan Seorang Perosak!!

ya benar!!
dahulu cintaku padanya adalah cinta kerana Allah...
tapi, pelaksanaan cintaku dan dia belum tentu lagi...

oke stop that story and continue with another story....
hikhikk...
semalam, aku meminta seorang sahabatku untuk menemaniku ke kenduri perkahwinan adik kepada seorang saudara yang telah lama menantiku...
siapa lagi kalau bukan A___T....
huhuu dia baru balik bercuti sem di Medan sana...
mukanya tenang...
wajahnya bersih...
niatnya juga jelas...
namun....
hati ini....
memang aku kembali berdebar saat sidia seringkali menjelingku...
tapi aku takut...
takut sekiranya diri ini menjadikan dirinya HANYA sebagai pengganti bagi melupakan si alifbata....
aku juga takut sekiranya dia tidak tercipta untukku sebenar2nya..

ya!! aku perlu melakukan istikharah lagi!!!
aku perlu minta pada Allah lagi...
dan aku juga perlu yakin akan segala pemberianNya padaku nnty...
aamiin....

No comments:

Post a Comment