evol

evol

Friday, April 25, 2014

dikala gembira sedih menyapa...

assalamualaikum....
yeayyy.... sy daa dapat gambar convo sy... gambar sewaktu berada diatas pentas... hikhikk terharu teruja terkesima semua perasaan ada... gambar2 ini bakal menjadi pembakar semangat untukku di alam Ijazah nanti... layankan gambar2 di bawah dahulu... hikhikk

                                                                                   



                      

okee... perasaan sungguh terharu... begitu cepat masa berlalu...

namun....
kegembiraanku terhenti seketika....
sobsobbb.... sedihnya....

aku bagaikan mengulangi kesilapanku sewaktu mengambil short sem semasa di Politeknik Ungku Omar...
kesilapan yg telah membuatkan aku tidak tersenarai dalam senarai dean list semasa di PUO...
keputusan short sem ku di UNITEN sangat terukkkk!!!
malu sungguh untukku melihatnya...
tabiatku semasa mengikuti short sem di PUO, aku banyak main2, tidak serius di dalam kelas.... dan sungguh aku hanya maiin2..... 
tabiat itu juga ku ulangi semasa mengikuti short sem di UNITEN ini!!!

Ya Allah... sedihnya aku...
aku tahu, aku tidak terlalu usaha untuk final sem kali ini.... kerana ianya SHORT SEM!!!
sungguh selepas ini, untuk short sem ku, aku akan mengambil 3 bilangan subjek... kerana short sem telah membuatku lalai... kelas yg tidak padat, membuatkan aku berasa senang sepanjang masa...

itu kelemahanku!!!
untukku berundur ke belakang balik, ianya adalah mustahil!!!
jadi, mulai dari sem depan, aku berjanji akan bersungguh2 untuk menaikkan pointer aku kembali!!!
aku ingin buktikan bahawa aku juga boleh!!
aku ingin buktikan bahawa masa kini ku di UNITEN akan lebih cerah berbanding masa laluku di PUO!!!
sungguh itu AZAMku!!

cahaya asyiqin.... bina kembali semangatmu... susun kembali jadual belajar yg bernas untuk dirimu... bangun kembali dari kegagalan ini... kerana GAGAL sekali tidak bermakna kita akan gagal selamanya!!
                                                          

                                                         

2 comments:

  1. Banyakkan bersabar.. walaupun kelalaian itu berpunca dari diri sendiri tetapi anggaplah ia sebagai hikmah dan peringatan dari Allah SWT. Saya berharap anda dapat mneguatkan semangat, memperbaiki keputusan yang lebih baik dan tidak mudah berputus asa kelak..
    Semoga Allah memberkati dan mempermudahkan urusan anda.. Sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaaAllah... terima kasih... ye, sy akn always semangat dan tidak putus asa... terima kasih lagi sekali... :)

      Delete